lørdag den 14. januar 2012

En gammel kending.. #1

  Jeg længe gået og ledt efter denne type højstol til vores søn, da jeg synes netop denne model er så skøn at den kan laves om til bord og stol. Og da jeg selv sad i sådan een da jeg var lille, synes jeg det kunne være hyggeligt selv at have sådan også. Så kommer min mor her forleden dag og fortæller mig at hun har ryddet op i skuret- noget af et projekt, skal det lige siges (vi er nogle af de type mennesker som har ufattelig svært ved at smide ud) Og se så hvad hun fandt. Min gamle højstol! Det er bare fantastisk, men hvor ser hun ud, trænger virkelig til en kærlig hånd. Jeg har tænkt mig at slibe hende ned og male hvid samt sy en hynde til stolen. Synes det er så fedt at kunne bruge nogle ting som man selv brugte da man var barn, og nu give det videre til en egen. 



Hun skal nok få endnu et skønt og langt liv med lidt fornyelse:) 

Nu kommer spørgsmålet bare med hynden? Nogle der ligger inde med et mønster evt? 

6 kommentarer:

  1. Jeg tror, jeg har et mønster, der kan bruges. Det er fra stof og stil, så du kan jo lige kigge forbi deres hjemmeside og se, om det ser ud til at passe til din stol.
    Kh Line

    SvarSlet
  2. Ej hvor fedt, både manden og jeg havde også sådan en som barn, men begge vores var desværre forsvundet... Så vi fandt en ny i samme model i babysam - de har den vist ikke mere - og vi har været så glade for den :-) tror måske vi har en hynde liggende der passer til, hvis du ikke finder et mere direkte mønster, så må du meget gerne låne den over og tegne af hvis det er ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg vil også gerne prøve at tegne den over til dig hvis det er. Og sende et billede med af den færdige.

    SvarSlet
  4. Line: Årh ja den ville være super:) Det vil jeg meget gerne "låne" :) Tusind tak, det er sødt af dig..:D

    Karina: Ja, ikke? Synes det er genialt at sådan en sag, bliver moderne igen også er det jo bare "peppe" den lidt op så den passer ind:) Jeg troede virkelig heller ikke min mor havde den længere, men man må sige jeg blev glædelig overrasket:D Hvor du sød, mange tak.. Line snakker noget om hun evt har et mønster liggende der ville kunne bruges, så det vil jeg lige prøve først:)

    Dejligt med en hjælpende hånd, tusind tak I to:D

    SvarSlet
  5. Du sender mig bare en mail, så finder vi ud af noget... Jeg svarer nok ikke lige med det samme - eksamen, du ved ;)
    Kh Line

    SvarSlet

Amio At rejse er at leve Bagværk Barnedåb Barsel Beretning Bestilling Billedredigeringsprogram Birds Blog Award Blogdesign Bloggen Blogland Blogleg Blogrod Blogudfordring Butik Buzzador Bytte Bøger Børneliv Børneværelse Carpe Diem Change Away Cowboy Dagpleje Darlings Decotape Deer Det mystiske univers DIY Drømme Dymo Elefanter kom marcherende Elefantitis Elephant Love F for Får Fairy Familie Familien Fascination Flagranke Flet Forandring Forår Forårsrengøring Foto Fra start Fremtid Fund Færdige projekter der bare ligger Fødselsdag Får Gammel kending Gaver Genbrug. Barndom Give Away Giveaway Gravid Graziela Grønne fingre Hagesmække Hangtags Haven Hjemmefødsel Hjælp Hobby Hospital Hue Hus Husflid hvaderpåmenuen Hygge Hynde Hækle Højstol Ideer Instagram Japan Jersey Jul Julegaver Juleskibet Julesysler Juletravlhed Juniorsengetæppe Kill your darlings Kluns Knorrbouillon Kommode Krearummet Kreationer Kuffert Kylle Krylle Kyllinger Køkken Layout lillebror Loppefund Luftballon Lys lægebesøg Mad Makeover Mig Mobile Mormor sysler Mumi Nisser Nr 2 Oliver Om mig Oprydning Opskrifter Ord Overgangen barn til dreng Overlocker Overlocker vs Coverlocker Pakker Papir/tapet Pastelfarver Patchwork Perfektionisme Post Post DK Postmanden Prinsen kom til verden Produktion Pude Puf Punge Pyntekasser På stoffer Påske Rejsen over vandet Rensdyr Retro Retro slange Ræv Scrapbook Selvforkælelse Seng sengetøj Shopbiks Shopping Sjov Skråbånd Slyngevugge Smølfeamork Smølfer Snart 9 mdr gået Sne Sommer Spraymaling Status Stof Stofbutik Stofpakker til salg Stofsamling Stofønske Studio Suttekæde Suttesnorer Sygdom Sættekasse Så er bønderne kommet til storbyen Tanker Tapetsere Tigerdyret Trendsales Troldens værelse Troldeungen Træning Tyske katte Tænder Tæppe Tøjdyr Uddannelse Udfordring Uglepuder Ugler Uheldig USA Veet Velkommen indenfor Vi venter på storken Voksensengetæppe Vuggestue Værnepligten Webbutik Webshop Word Cloud Ynglings Ønske Øen