torsdag den 5. januar 2012

Godt i gang#2

I dag har det stået på forårshovedrengøring, jeg ved det, er rimelig tidlig på den, men med de her klimaforandringer, synes jeg man bliver helt kulret i hovedet og ikke kan finde hoved og hale i det her mærkelige vejr. Når man har sådan en lille Trold og er alenemor for tiden, bliver alt taget i etaper, så lige nu flyder alt herhjemme med en masse .. men sådan er det. Rent kal der jo gøres:) 
Julepynten er langt om længe blevet pakket ned og alle min orkideer som normalt står i vinduet hvor lysestager har haft sin plads i julen, er kommet på "plantehospital" og blevet ordnet og gjort ved og dem som har lavet "babyskud", har jeg fået planet om. (god måde at spare penge på blomster;) - billige er de jo ikke). Og de har nu igen fundet sin plads i vinduet. 
Lige for tiden, går jeg og drømmer om at få lidt farver ind i vores hjem, især pastelfarver, det er jo uundgåeligt at blive inspireret her i Blogland hvordan man kan indrette sit hjem. Lige nu køre jeg meget sort, hvid og beige herhjemme, så trænger desperat til noget farve og forandring:) 
Håber meget på når jeg skal en 1 dags tur til kbh imorgen at jeg finde noget spændende på den anden side. Glæder mig i hvert fald helt vildt, kommer jo ikke bare sådan lige over på den anden side af vandet - er temmelig peberet at rejse så langt, og tager 3 timer herfra at komme til kbh.. Bliver spændende at se hvordan lillemanden tager det, når vi skal være så mange timer derover.. 

Oven i al rengøringen blev jeg også lige færdig med endu et kapitel til bogen.. Det er helt vildt at se hvor hurtig de små prutter vokser... Går så stærkt...



4 kommentarer:

  1. Hvor blive den bog bare fin - endnu engang :)

    Bare min ene alene orkide ville lave babyer, ville så gerne have flere, men har ikke råd (ikke til orkideer i hvert fald)

    Lækkert med en tur til kbh, håber du finder noget godt ;)

    SvarSlet
  2. De er også peberet, derfor er jeg også rimelig stolt at jeg kan få dem til at spirer når jeg ikke normalt er velsignet med grønne fingre:) Men har du prøvet det der orkidenæring? Det er altså wundermiddel:) Der skal en lille bitte smule i vandet en gang om mdr også kommer der babyspirer, og jeg planter om og ta ta da en ny plante;)

    Uhh det var så lækkert, fik også en "smule" med hjem, og uh hvor er børneforretninger farlige;P

    SvarSlet
  3. Det må jeg prøve - vil have orkidebabyer :-)

    Ja kbh er somregel en dyr fornøjelse - også selvom jeg måske i det daglige har adgang til flere store butikker end dig - vi har ingen af de mere særlige forretninger herude omkring.

    SvarSlet
  4. Hehe.. kan jeg godt forstå;) Sparer en del penge, så er orkideenæringen godt givet ud:)

    Ja det man man sige, men når man kommer så sjældent, er det okay at bruge lidt penge;)

    Ja det har du jo nok, men sådan er det;) Men de snakker om at de vil bygge et center som er større end vores snellemarkcenter her i Rønne (det største center på Bornholm, som er peanuts i forhold til det I har derover), men det er stort for os bornholmere;P hehe...

    SvarSlet

Amio At rejse er at leve Bagværk Barnedåb Barsel Beretning Bestilling Billedredigeringsprogram Birds Blog Award Blogdesign Bloggen Blogland Blogleg Blogrod Blogudfordring Butik Buzzador Bytte Bøger Børneliv Børneværelse Carpe Diem Change Away Cowboy Dagpleje Darlings Decotape Deer Det mystiske univers DIY Drømme Dymo Elefanter kom marcherende Elefantitis Elephant Love F for Får Fairy Familie Familien Fascination Flagranke Flet Forandring Forår Forårsrengøring Foto Fra start Fremtid Fund Færdige projekter der bare ligger Fødselsdag Får Gammel kending Gaver Genbrug. Barndom Give Away Giveaway Gravid Graziela Grønne fingre Hagesmække Hangtags Haven Hjemmefødsel Hjælp Hobby Hospital Hue Hus Husflid hvaderpåmenuen Hygge Hynde Hækle Højstol Ideer Instagram Japan Jersey Jul Julegaver Juleskibet Julesysler Juletravlhed Juniorsengetæppe Kill your darlings Kluns Knorrbouillon Kommode Krearummet Kreationer Kuffert Kylle Krylle Kyllinger Køkken Layout lillebror Loppefund Luftballon Lys lægebesøg Mad Makeover Mig Mobile Mormor sysler Mumi Nisser Nr 2 Oliver Om mig Oprydning Opskrifter Ord Overgangen barn til dreng Overlocker Overlocker vs Coverlocker Pakker Papir/tapet Pastelfarver Patchwork Perfektionisme Post Post DK Postmanden Prinsen kom til verden Produktion Pude Puf Punge Pyntekasser På stoffer Påske Rejsen over vandet Rensdyr Retro Retro slange Ræv Scrapbook Selvforkælelse Seng sengetøj Shopbiks Shopping Sjov Skråbånd Slyngevugge Smølfeamork Smølfer Snart 9 mdr gået Sne Sommer Spraymaling Status Stof Stofbutik Stofpakker til salg Stofsamling Stofønske Studio Suttekæde Suttesnorer Sygdom Sættekasse Så er bønderne kommet til storbyen Tanker Tapetsere Tigerdyret Trendsales Troldens værelse Troldeungen Træning Tyske katte Tænder Tæppe Tøjdyr Uddannelse Udfordring Uglepuder Ugler Uheldig USA Veet Velkommen indenfor Vi venter på storken Voksensengetæppe Vuggestue Værnepligten Webbutik Webshop Word Cloud Ynglings Ønske Øen