onsdag den 23. maj 2012

Sneak peek ind i mit/vores køkken...

  Mens jeg venter på nye forsyninger til min bestilling (juniorsengetæppet), er jeg gået igang med at sommerrengøre (det trænger til en ordentlig omgang) samt fornye vores køkken med lidt farver da jeg var lidt træt af de grå/sorte/hvide og røde farver der var før. Vores køkken er et rigtig 70'er køkken, og resourcerne har ikke været til at sætte det i stand, så derfor har det fået en omgang maling; fliser som før var retro brune, I kinding you not, de var simpelthen så gyselige, så de blev malet granit grå (ser sorte ud). Væggen var gul samt alle lågerne, total retro, men slet ikke mig.. Så væggen blev grå (ønsker mig brændende at de bliver hvide næste gang, da det ikke var mig som valgte med vores udlejer) og lågerne blev lysegrå. Man må sige disse forandringer pyntede en del fremfor sådan køkkenet så ud før, i mine øjne.

  Min elskede krydderihylde (ja det er ikke kronjyder, selvom jeg synes det er vildt flotte, ved jeg der ikke ville være nok til alle de krydderier jeg har til at blive opbevaret i dem.. hehe..). Jeg ELSKER krydderier, generelt ELSKER jeg at stå i køkkenet og kokkere og eksperimentere. Hvis det stod til min lære på kokkeskolen, havde jeg blevet kok (det havde jeg nok også været hvis det ikke havde været for arbejdstiderne;))
Og selvfølgelig er der også en sommerfugl i køkkenet. I just love butterflies. 
Måske har dymo tapen, taget lidt overhånd i køkkenet efterhånden? Men jeg synes i hvert fald det ser godt ud og nu kan manden finde ud af hvad de forskellige ting hedder, så ingen tvivl opstår der;)
Udover at lave mad, ELSKER jeg også at bage, så disse ingredienser er som regel altid i huset, hvis jeg nu får en lyst til at bage (som jeg gør ofte - hvad der er sparet er tjent:))

En af vores nyeste køb, er tosset med den, er en vild gode måde til også at få tingene væk fra køkkenbordet så det ikke står og fylder og oveni det minder den mig også om min barndom da vi også havde sådan en:)
Denne er også helt ny. Jeg har længe gået og ønsket mig en opslagtavle til rummet, også faldt jeg over denne i str 60x80 cm og selvfølgelig er den i lilla:D Men den er heldigvis godkendt af manden og han synes den passer godt ind, så det er jo bare perfekt:D

9 kommentarer:

  1. Det ser hyggeligt ud hjemme hos dig. Man kan nemt få lyst til at arbejde i dit køkken.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak og du er velkommen;)

      Slet
  2. dit køkken virker som en rar og organiseret arbejdsplads :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er den også, der er orden i sagerne:)

      Slet
  3. Åh sådan nogle brune fliser har jeg også lige klaret.. utroligt hvad lidt maling kan gøre :) Det ser rigtig fint ud i dit køkken :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det må man sige at det kan gøre:) Tusind tak, glæder mig til at vise hele køkkenet frem når jeg er færdig med de sidste ændringer;P

      Slet
  4. Dymo kan ALDRIG tag overhånd :p rigtig hyggeligt køkken :p

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig;P Ville dog ønske jeg kunne få fat på nogle andre farver også.. hehe

      Slet
  5. Uh, spændende... Knus Heidi

    SvarSlet

Amio At rejse er at leve Bagværk Barnedåb Barsel Beretning Bestilling Billedredigeringsprogram Birds Blog Award Blogdesign Bloggen Blogland Blogleg Blogrod Blogudfordring Butik Buzzador Bytte Bøger Børneliv Børneværelse Carpe Diem Change Away Cowboy Dagpleje Darlings Decotape Deer Det mystiske univers DIY Drømme Dymo Elefanter kom marcherende Elefantitis Elephant Love F for Får Fairy Familie Familien Fascination Flagranke Flet Forandring Forår Forårsrengøring Foto Fra start Fremtid Fund Færdige projekter der bare ligger Fødselsdag Får Gammel kending Gaver Genbrug. Barndom Give Away Giveaway Gravid Graziela Grønne fingre Hagesmække Hangtags Haven Hjemmefødsel Hjælp Hobby Hospital Hue Hus Husflid hvaderpåmenuen Hygge Hynde Hækle Højstol Ideer Instagram Japan Jersey Jul Julegaver Juleskibet Julesysler Juletravlhed Juniorsengetæppe Kill your darlings Kluns Knorrbouillon Kommode Krearummet Kreationer Kuffert Kylle Krylle Kyllinger Køkken Layout lillebror Loppefund Luftballon Lys lægebesøg Mad Makeover Mig Mobile Mormor sysler Mumi Nisser Nr 2 Oliver Om mig Oprydning Opskrifter Ord Overgangen barn til dreng Overlocker Overlocker vs Coverlocker Pakker Papir/tapet Pastelfarver Patchwork Perfektionisme Post Post DK Postmanden Prinsen kom til verden Produktion Pude Puf Punge Pyntekasser På stoffer Påske Rejsen over vandet Rensdyr Retro Retro slange Ræv Scrapbook Selvforkælelse Seng sengetøj Shopbiks Shopping Sjov Skråbånd Slyngevugge Smølfeamork Smølfer Snart 9 mdr gået Sne Sommer Spraymaling Status Stof Stofbutik Stofpakker til salg Stofsamling Stofønske Studio Suttekæde Suttesnorer Sygdom Sættekasse Så er bønderne kommet til storbyen Tanker Tapetsere Tigerdyret Trendsales Troldens værelse Troldeungen Træning Tyske katte Tænder Tæppe Tøjdyr Uddannelse Udfordring Uglepuder Ugler Uheldig USA Veet Velkommen indenfor Vi venter på storken Voksensengetæppe Vuggestue Værnepligten Webbutik Webshop Word Cloud Ynglings Ønske Øen