lørdag den 18. maj 2013

Anmeldelse: Veet hårfjerning voks og creme (buzzador)




  Det at være buzzador indebære at være med til at afprøve forskellige produkter/tjenester (som man modtager gratis) og herefter dele de indtryk og erfaringer man opnår enten online eller offline. Jeg synes det er et fedt koncept, derfor er jeg blevet buzzador og det kan du også blive ved at trykke på linket her.

Efter en hyggedag i sammenarbejde med buzzador, har min mor og jeg testet disse fem produkter fra Veet.

1.     Hårfjerningscreme til normal hud
2.     Spray On Hårfjerningsskum til følsom hud
3.     Easy-Grip ready-to-use Wax Strips  til tør hud
4.     Easy-Grip ready-to-use Wax Strips til normal hud
5.     In-Shower Hårfjerningscreme til følsom hud

  Fremgangen vil foregå på følgende måde: teste hver creme i deres numres rækkefølge samt skrive
fordele og ulemper ved hvert produkt, udover det vil jeg beskrive vores oplevelse i forhold til hvad
produkterne angiver de lover. Ydermere give jeg produkterne på en score fra 1 til 5 B’er, hvor 5 er det mest attraktive. 

1. Hårfjerningscreme til normal hud
Hvad der står beskrevet på produktet:


  • Med lotusmælk og Jasmin, parfumeret til normal hud
  • Bevist til at virke på meget korte hår
  • Skal sidde på i 3-6 min og efterfølgende skrabes af med en spatel som følger med i pakken
  • Kan bruges alle steder på kroppen, undtagen ansigt
Med dette produkt testede vi det på det ene skinneben og kom frem til dette:
- Man skal skrabe hårdt med spatelen for at få hårene af.

- Ikke alle hår ryger af.

- Mange af hårene ryger først af efter man har skyllet og begynder at tørre/skrabe med et groft håndklæde.

- Flere stubbe tilbage end efter en alm. barbering.
Fordele:
- Den fjerner hår, men bare ikke godt nok og giver rigtig dejlige bløde ben.
Ulemper:
-       Spatelen som man skal fjerne cremen og hårene med, gør ikke arbejdet særlig godt, udover den er uhandig at arbejde med så får den ikke alle hårene med.
-        Størstedelen af de hår der ryger af, ryger først af når man tørrer groft med et håndklæde efter skylning.
-       Ventetiden kan godt være lang, selvom 3-6 min. ikke lyder af meget, men det er det når man har små børn som skal gøres klar osv. Så det hele skal planlægges, derfor er det hurtigere bare at gribe u defter barberskraberen.
Resultat:
Efter som cremen fik lov til at side på i maximalt tid, burde  den have givet et bedre resultat.  Denne creme får 2 B’er fordi den ikke helt virker som den lover, men dog fjerner hårene (når man bruger håndklædet) og man opnår dejlige bløde ben
BBBBB
2. Spray On Hårfjerningsskum til følsom hud
Hvad der står beskrevet på produktet:

  • Er ifølge farvekoderne hos Veet under kategorien “følsom hud”, men på flasken står der “normal/tør hud”.
  • Skal sprayes på og sidde i 3-6 minutter Holdes 5 cm. fra huden mens der sprayes, for at få et ensartet lag.
  • Må kun bruges på kroppen og behøver kun et tyndt lag.
   
Vi synes det var lidt vaskeligt at spraye ensartet på i første omgang ved armhulen, men det gik bedre i andet forsøg når det kom til skinnebenet. Vi oplevede at det svie en smule også lugter den grim tog sviner en del så badeværelsets gulvet blev helt smusset.
Vi fjernede det efter 5-6 min. med den spartel som jeg har omtalt tidligere, dog vil vi sige, at der ikke var nogle hår som blev fjernet under armene, men på benet gik det noget bedre.
Fordele:
- Den fjerner hårene på benene efter 5 minutter
.
- Når man hitter ud af fremgangsmåden, er den “nem” at spraye på.
Ulemper:

- Den sviner ret meget
.

- Den lover at tage hårene lidt længere nede i huden end en skraber gør (hvilket skulle være den forlængede holdbarhed i forhold til en skraber), men den lever ikke rigtig op til forventningen, da den efterlader de samme små “stubbe” som efter en almindelig barbering.


- Den fjernede ikke et eneste hår under armen efter 6 minutter.
Resultat: Denne skum får dog alligevel 2 B’er fordi den trods alt fjernede hårene på benene (men efterlod stubbe) efter 5 minutter.  
BBBBB
3. Easy-Grip ready-to-use Wax Strips  til tør hud (Krop)
Hvad der står på produktet:


  •  Bedste resultat opnås ved en hårlængde på 2-5 mm.
  • Må kun bruges på kroppen

  • Fjerner hårene ved roden
  • Efterlader huden silkeblød

Vi testede på manden i husets ryg,
samt skinneben.

Den virker efter hensigten og fjerner stort set alle hår. Efterlader huden silkeblød som lovet, især når man bagefter bruger de medfølgende vådservietter med olier, som også er med til at fjerne voks-rester.
Fordele:

  
De fjerner hårene ved roden


-  Der er step-by-step guide på selve stripsene.

 De efterlader huden silkeblød


De efterfølgende vådservietter (med olier) gør huden endnu blødere samt fjerner voksrester.
-          Ulempe:

- Kræver noget øvelse

- Kan være noget af en opgave at få hårene som er spredt på en mands ryg væk

Resultat: Waxstripsene til kroppen får 4 B’er fordi de gør næsten alt hvad de lover, og er giver dejlige bløde ben efterfølgende som holder længe.
BBBBB
4. Easy-Grip ready-to-use Wax Strips til normal hud (Ansigt)
Hvad der står på produktet:
- Med Shea Butter og Bær-duft til normal hud

- Bedre greb, perfekt resultat

- Lavet til små og sensitive områder, som f.eks. overlæbe
Vi testede dette på overlæbe og bryn.

De virker efter hensigt og fjerner hårene. Vi var dog irriterende over at det var med så stor en “strip”, det er nemmere hvis man klipper den til. I ansigtsområdet er man meget påpasselig med hvor og mange hår der bliver fjernet, så derfor kunne man godt have ønsket en mindre strip. Huden bliver hårfri og samtidig opnår man en silkeblød hud med de efterfølgende servietter med olier.
Fordele:
- Den virker efter hensigten

- Fjerner alle hår

- Indeholder lille guide på strip
Ulemper:

Der er voks på for stort et område

 
Selve papiret skal klippes til da den er for besværlig at arbejde med I ansigtsområdet

- Kræver noget øvelse
-      Resultat: Hvis man bare klipper strippen til, så er den som den skal være. Derfor får den 4 B’er.
BBBBB
5. In-Shower Hårfjerningscreme til følsom hud (Krop)

Hvad der står på produktet:
- Bevist til at virke på meget korte hår.

- Skal sidde i 5 minutter minimum, max 10.

- Skal smøres på i et tyndt lag med den ene siden af svampen

- Fjernes med cirkulære bevægelser med den anden – og lidt grovere – side af svampen i badet, mens der skylles.

Jeg testede dette og lod det side i 10 min i alt.

Jeg synes ventetiden er lang og cremen er en smule hård for huden at “skrubbe” med svampen oven på et sted, hvor der i forvejen har siddet en “ætsende” creme. Selvom ventetiden er lang, fjerner cremen alle hår og man bliver dejlig silkeblød.
Resultat: Dette produkt får 4 B’er fordi den er nem at have med at gøre og dufter godt samt giver dejlige bløde ben, dog får den det ikke sidste B da den for det første tager lang tid og stubbe som ved en almindelig barbering stadig kan fornemmes.
BBBBB
Konklusion:
Hvad synes du er det gode ved Veet?:
Hvad er din mening om Veet, efter at have afprøvet dem i denne kampagne?
Tror du, at du vil købe produkter fra Veet i fremtiden?
Hvor sandsynligt er det, at du vil anbefale Veet-produkterne til dine venner og bekendte?


Det jeg godt kan lide ved Veet, er at man opnår nogle silkebløde overflader efterfølgende, som så også holder i nogle dage, og ikke som ved en almindelig barbering, at der skal en masse lotions til for at holde overfladen silkeblød. Dog vil jeg sige at nogle af produkterne lugter felt og er noget af et svinerig, samt den spartel som følger med nogle af produkter, er rigtig ubehagelig at arbejde med. Den er alt for hård at holde på. Hvorimod svampen er som den skal være, men det havde ikke gjort noget hvis den også havde været lidt større, når den skal bruges til ben, hvor den så er fin nok til armhulen.
Efterbehandlings servietterne var jeg helt vildt begejstret for. Første gang jeg nogensinde prøvede det med voks, var i mine gode teenageår, var man så utrolig klisteret efterfølgende der var der ikke noget med nogle servietter, så man lige kan tørre “resterne” fra voksen af. Udover det vil jeg sige, at det kræver stadig noget øvelse med den der voks, hvor cremerne er lidt nemmere medgørlig. Men jeg give voksen en chance til, især pga. min begejstring for efterbehandlingsservietterne.
Jeg vil sige, når vi taler om holdbarheden med omgangen af enten voks eller cremerne, så synes jeg ikke rigtig det lever op til dette. Jeg kunne allerede mærke stubbe 2 dage efter jeg havde brugt cremerne, og det samme gør jeg med en almindelig barbering, dog er de med til at give nogle utrolig lækre overflader, så spørgsmålet, så bare om det så er ventetiden værd, eller jeg hellere vil smide en masse lotion på for at opnå samme resultat ved at bruge min skraber? Det må tiden vise. Voksen derimod, kræver det lidt mere øvelse, men de områder hvor det lykkes min mor og jeg, holdte længe, så nu må vi, når alle hårene er klar til endnu omgang og det er noget som bliver skiftet ud med skraberen.
Jeg vil anbefale produkterne her, også selvom de har nogle af deres fejl, så er jeg alligevel blevet positivt overrasket. Og med det arbejde jeg har som materialistelev, gør det nemmere for mig, ved at have fået muligheden for afprøve disse, at viderebringe min erfaring og rådgivning til mine kollegaer, samt kunder. 

Indlægget er sponseret men meningerne og oplevelsen med produkterne er min egne. 

2 kommentarer:

  1. Lækkert at du sparet os andre fra smerten at tage dig tid til at teste en stor del af veets produkter :D Personligt er jeg helt tosset med deres hårfjerningscreme til benene, den efterlader huden virkelig blød! ligesom dig, er jeg også meget påpasselig med at skulle have voks i ansigtet, mest fordi huden er så følsom! Har du prøvet at få fjernet hår med enten snor eller en face tweezer? jeg investerede for nylig i en fra http://garnynirath.com/ og den er vildt god! et er at man selvfølgelig sparre en masse penge på voks til ansigtet og andre behandlinger, noget andet er af den ikke er så hård ved huden :D

    Hilsen Helene

    SvarSlet
  2. Det var så lidt Helene. Hvad er det man siger. no pain no gain, eller omvendt.. hihi..

    Nej, dem har jeg ikke fået prøvet endnu, det må blive det næste, har også hørt rigtig godt om det;) Ja det må man sige ikke er billigt:)

    SvarSlet

Amio At rejse er at leve Bagværk Barnedåb Barsel Beretning Bestilling Billedredigeringsprogram Birds Blog Award Blogdesign Bloggen Blogland Blogleg Blogrod Blogudfordring Butik Buzzador Bytte Bøger Børneliv Børneværelse Carpe Diem Change Away Cowboy Dagpleje Darlings Decotape Deer Det mystiske univers DIY Drømme Dymo Elefanter kom marcherende Elefantitis Elephant Love F for Får Fairy Familie Familien Fascination Flagranke Flet Forandring Forår Forårsrengøring Foto Fra start Fremtid Fund Færdige projekter der bare ligger Fødselsdag Får Gammel kending Gaver Genbrug. Barndom Give Away Giveaway Gravid Graziela Grønne fingre Hagesmække Hangtags Haven Hjemmefødsel Hjælp Hobby Hospital Hue Hus Husflid hvaderpåmenuen Hygge Hynde Hækle Højstol Ideer Instagram Japan Jersey Jul Julegaver Juleskibet Julesysler Juletravlhed Juniorsengetæppe Kill your darlings Kluns Knorrbouillon Kommode Krearummet Kreationer Kuffert Kylle Krylle Kyllinger Køkken Layout lillebror Loppefund Luftballon Lys lægebesøg Mad Makeover Mig Mobile Mormor sysler Mumi Nisser Nr 2 Oliver Om mig Oprydning Opskrifter Ord Overgangen barn til dreng Overlocker Overlocker vs Coverlocker Pakker Papir/tapet Pastelfarver Patchwork Perfektionisme Post Post DK Postmanden Prinsen kom til verden Produktion Pude Puf Punge Pyntekasser På stoffer Påske Rejsen over vandet Rensdyr Retro Retro slange Ræv Scrapbook Selvforkælelse Seng sengetøj Shopbiks Shopping Sjov Skråbånd Slyngevugge Smølfeamork Smølfer Snart 9 mdr gået Sne Sommer Spraymaling Status Stof Stofbutik Stofpakker til salg Stofsamling Stofønske Studio Suttekæde Suttesnorer Sygdom Sættekasse Så er bønderne kommet til storbyen Tanker Tapetsere Tigerdyret Trendsales Troldens værelse Troldeungen Træning Tyske katte Tænder Tæppe Tøjdyr Uddannelse Udfordring Uglepuder Ugler Uheldig USA Veet Velkommen indenfor Vi venter på storken Voksensengetæppe Vuggestue Værnepligten Webbutik Webshop Word Cloud Ynglings Ønske Øen