onsdag den 11. januar 2012

Perfektionisme

  Jeg (tror) har vendt mig til det nyeste layout jeg har lavet, og hermed jeg besluttet jeg beholder det lidt og ser;) Jeg er desværre een de personer som er svære at gøre tilfredse især det gælder om mine egne ting. Perfektionisme længe leve. Sådan har jeg faktisk altid haft det, og det kom især til udtryk i skolen, hvis jeg ikke lige synes fx. om den pågældende stil jeg havde skrevet, røg det hele ud og jeg begyndte forfra. Da jeg gik i folkeskolen, brugte jeg faktisk kun computer til at renskrive på, da en masse kladder var i form a papir. Og der gjorde ofte sådan når jeg skrev, kunne jeg finde på at lave en masse stjerner, når jeg lige ville have et nyt afsnit ind der, jeg ved ikke, synes bare det er på en måde nemmere at have overblik når man har papiret i hånden fremfor direkte på en skærm. Den holdning, har dog aldrig ændret sig, men er dog blevet klogere, da det andet er jo dobbelt arbejde, så har vendt mig til at køre det hele på skærmen. Men jeg kan ikke lade være med at tænke på udviklingen, alt forgår jo over computeren i dag, alt er som regel computerskrevet tekst, vil det håndskrevne så ikke snart "uddø"? Det synes jeg ville være synd, der er jo lidt en charme ved modtagelsen af et håndskrevet brev.. (men det meste foregår jo også over mail...) Bum bum, jeg synes lidt det er en skræmmende tanke. De fleste skriver letlæselig skrift, dvs blokbogstaver og den lur, men den ældre generation skriver jo formskrift (størstedelen), og det er der jo ikke mange som gør i dag.. Bare se på bogstavet a, har lagt mærke til mange skriver det som computerskriftens a, så tilsidst ender det jo nok med computerskrift det hele... ?

Og for at understrege en anden ting... Nøj hvor jeg glæder mig til at modtage en bestemt pakke;) Den skulle lige være på trapperne...





6 kommentarer:

  1. Hold da op en forandring der er sket her hos dig søde - ja du kender mig jo nok til at vide at jeg bedst kan lide de lilla, nr 2 og 3 i forrige indlæg, 2 især, dermangler måske bare nogle krummelurer ligesom på 3 ;-)

    Ja tror desværre også håndskrifterne forsvinder mere, men det er jo udviklingen, så tror ikke der kan gøres noget særligt ved det, andet end at træne sin egen og holde den flot, selv har jeg aldrig lært fomskrift, men skråskrift ;-)

    Og uh ha ja, de elefanter blir spændende - send lige en mail når du får dem, så vi lige kan afklare hvor meget jeg skylder dig søde ;-)

    SvarSlet
  2. Ja ikke, leger lidt med photoshop;) hehe... Er jo også glad for lilla, men tænker jeg vil prøve nogle andre farver, fornyelse er jo altid godt;)

    Jamen præcis, synes bare virkelig det er synd, synes ofte computerskrift, bliver for hurtigt, upersonligt.. Vi lærte formskrift i de små klasser kan jeg huske, hængte mig lidt ud af halsen,.. hehe...

    Meget, glæder mig så meget;) Det ser vi lige på:)

    SvarSlet
  3. Hej i to :0)

    Vil lige fortælle at mine to skolebørn, altså lære skønskrift osv og at skolen går rigtig meget op i at de skal lære det :)

    Hvis det er de elefanter du venter på, kan jeg godt forstå du glæder dig :)

    Knus

    SvarSlet
  4. Hvor er det fedt at høre Rikke:)

    Ja ikke? De er så skønne, glæder mig sådan til at inddrage dem i mine nye syprojekter:D

    SvarSlet
  5. Hvor lyder det godt at nogle skoler stadigvæk går op i håndskriften, tak ekr inputtet Rikke :-)

    Og ja glæder mig også vildt til elefanterne - har allerede planer til begge unger :-D

    SvarSlet

Amio At rejse er at leve Bagværk Barnedåb Barsel Beretning Bestilling Billedredigeringsprogram Birds Blog Award Blogdesign Bloggen Blogland Blogleg Blogrod Blogudfordring Butik Buzzador Bytte Bøger Børneliv Børneværelse Carpe Diem Change Away Cowboy Dagpleje Darlings Decotape Deer Det mystiske univers DIY Drømme Dymo Elefanter kom marcherende Elefantitis Elephant Love F for Får Fairy Familie Familien Fascination Flagranke Flet Forandring Forår Forårsrengøring Foto Fra start Fremtid Fund Færdige projekter der bare ligger Fødselsdag Får Gammel kending Gaver Genbrug. Barndom Give Away Giveaway Gravid Graziela Grønne fingre Hagesmække Hangtags Haven Hjemmefødsel Hjælp Hobby Hospital Hue Hus Husflid hvaderpåmenuen Hygge Hynde Hækle Højstol Ideer Instagram Japan Jersey Jul Julegaver Juleskibet Julesysler Juletravlhed Juniorsengetæppe Kill your darlings Kluns Knorrbouillon Kommode Krearummet Kreationer Kuffert Kylle Krylle Kyllinger Køkken Layout lillebror Loppefund Luftballon Lys lægebesøg Mad Makeover Mig Mobile Mormor sysler Mumi Nisser Nr 2 Oliver Om mig Oprydning Opskrifter Ord Overgangen barn til dreng Overlocker Overlocker vs Coverlocker Pakker Papir/tapet Pastelfarver Patchwork Perfektionisme Post Post DK Postmanden Prinsen kom til verden Produktion Pude Puf Punge Pyntekasser På stoffer Påske Rejsen over vandet Rensdyr Retro Retro slange Ræv Scrapbook Selvforkælelse Seng sengetøj Shopbiks Shopping Sjov Skråbånd Slyngevugge Smølfeamork Smølfer Snart 9 mdr gået Sne Sommer Spraymaling Status Stof Stofbutik Stofpakker til salg Stofsamling Stofønske Studio Suttekæde Suttesnorer Sygdom Sættekasse Så er bønderne kommet til storbyen Tanker Tapetsere Tigerdyret Trendsales Troldens værelse Troldeungen Træning Tyske katte Tænder Tæppe Tøjdyr Uddannelse Udfordring Uglepuder Ugler Uheldig USA Veet Velkommen indenfor Vi venter på storken Voksensengetæppe Vuggestue Værnepligten Webbutik Webshop Word Cloud Ynglings Ønske Øen