onsdag den 24. februar 2016

Hjemmefødsel eller ej?

Jeg går rundt med en masse tanker omkring hjemmefødsel. De sidste to gange hvor jeg har været ved jordmoderen, bliver hun ved med at opfordre netop dette. Min første tanke var "er det ikke et svineri"? Min kæreste tænker ligeså. Men så kan jeg ikke lade være med at tænke hvor afslappende det ville være hvis det var i vante omgivelser? Jeg kan tydeligt huske fra sidst, der var jeg kun kort på hospitalet og ville nærmest bare hjem med det samme, kom jeg så næsten også.. Sygeplejskerne var lidt chokeret, men jeg havde det sådan at jeg hellere ville hjem og nyde mit lille mirakel. 
Jeg har brug for hjælp, hvad tænker du om det? Har du prøvet det? Kunne være fedt med nogle beretninger. Go eller no go? 

2 kommentarer:

  1. Anonym2/24/2016

    Hej Mia. Jeg valgte at føde mit andet barn hjemme efter en meget nem første fødsel på sygehuset. Jeg tænkte egentlig bare, at en hjemmefødsel var det mest praktiske, mere end at det ville være en smuk oplevelse. Jeg var faktisk heller ikke bekymret for, om det vil gå godt, og lukkede helt af for andres bekymringer og skrækhistorier. Og det gik præcis, som jeg havde forestille mig: Jeg nåede kun lige at aflevere min datter hos naboen og smide mig på sengen, før min søn kom til verden. Men var det skønt bare at være hjemme bagefter. Det svinede faktisk ikke så meget - Vi lagde en gammel voksdug og et lagen på sengen, og jordemoderen smed bare brugte håndklæder osv. i en sort sæk. Mvh. Pernille

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak for din beretning Pernille. Jeg begynder at overveje det mere og mere nu. Tanken om også at være hjemme i vante omgivelser.

      Slet

Amio At rejse er at leve Bagværk Barnedåb Barsel Beretning Bestilling Billedredigeringsprogram Birds Blog Award Blogdesign Bloggen Blogland Blogleg Blogrod Blogudfordring Butik Buzzador Bytte Bøger Børneliv Børneværelse Carpe Diem Change Away Cowboy Dagpleje Darlings Decotape Deer Det mystiske univers DIY Drømme Dymo Elefanter kom marcherende Elefantitis Elephant Love F for Får Fairy Familie Familien Fascination Flagranke Flet Forandring Forår Forårsrengøring Foto Fra start Fremtid Fund Færdige projekter der bare ligger Fødselsdag Får Gammel kending Gaver Genbrug. Barndom Give Away Giveaway Gravid Graziela Grønne fingre Hagesmække Hangtags Haven Hjemmefødsel Hjælp Hobby Hospital Hue Hus Husflid hvaderpåmenuen Hygge Hynde Hækle Højstol Ideer Instagram Japan Jersey Jul Julegaver Juleskibet Julesysler Juletravlhed Juniorsengetæppe Kill your darlings Kluns Knorrbouillon Kommode Krearummet Kreationer Kuffert Kylle Krylle Kyllinger Køkken Layout lillebror Loppefund Luftballon Lys lægebesøg Mad Makeover Mig Mobile Mormor sysler Mumi Nisser Nr 2 Oliver Om mig Oprydning Opskrifter Ord Overgangen barn til dreng Overlocker Overlocker vs Coverlocker Pakker Papir/tapet Pastelfarver Patchwork Perfektionisme Post Post DK Postmanden Prinsen kom til verden Produktion Pude Puf Punge Pyntekasser På stoffer Påske Rejsen over vandet Rensdyr Retro Retro slange Ræv Scrapbook Selvforkælelse Seng sengetøj Shopbiks Shopping Sjov Skråbånd Slyngevugge Smølfeamork Smølfer Snart 9 mdr gået Sne Sommer Spraymaling Status Stof Stofbutik Stofpakker til salg Stofsamling Stofønske Studio Suttekæde Suttesnorer Sygdom Sættekasse Så er bønderne kommet til storbyen Tanker Tapetsere Tigerdyret Trendsales Troldens værelse Troldeungen Træning Tyske katte Tænder Tæppe Tøjdyr Uddannelse Udfordring Uglepuder Ugler Uheldig USA Veet Velkommen indenfor Vi venter på storken Voksensengetæppe Vuggestue Værnepligten Webbutik Webshop Word Cloud Ynglings Ønske Øen